Vereniging

De vereniging

Loopgroep Hengevelde, nog maar net van start en  waar je nu al samen met je 70 loopmaatjes  uit Hengevelde en omstreken kunt trainen. Hoe prettig is dat!

Het ontstaan

In de negentiger jaren waren er een aantal mensen bij de fysiotherapeut aan het herstellen en hen was het advies gegeven om weer te gaan sporten.  Bennie Hummelink en Bennie Grefte, twee zeer ervaren sporters en zeker ook erg ervaren hardlopers nemen het initiatief en ze startten een loopgroep in samenwerking met de fysiotherapeut

Lees het hele verhaal

Het Bestuur

Tijdens een overleg van het dagelijks bestuur in begin 2007 is de toekomst visie besproken en deze is gedeeld met de trainers. Omdat in een loopgroep niet alleen de mening van de trainers mag tellen is er een denktank gerealiseerd. Na een avond gezamenlijk brainstormen is het besluit genomen om als zelfstandige vereniging verder te gaan. De taken werden verdeeld, de bestuursleden gekozen en we zijn met zijn allen aan de slag gegaan. Er is veel werk verzet en op 7-7-2017 is Loopgroep Hengevelde opgericht. Na alle afspraken met BHvT te hebben  afgerond  en met de laatste voorbereidingen klaar te zijn voor Loopgroep Hengevelde kunnen we dan op 1 oktober werkelijk de trainingen onder onze eigen vlag starten.

Bekijk het bestuur